30 ago 2014

La Font del Garroferet en Altea la Vella / per Miguel del Rey



Un i els llocs més emblemàtics de la nostra benvolgudíssima Altea la Vella és el paratge de les Fonts, al Barranc de les Cases, allí trobem la Font Gran i la sempre oblidada Font del Garroferet, situada enfront de la luxosa Font Gran. La visita que com tots els anys vaig fer a aquest lloc màgic, sec, com tota la serra per la falta de pluja, em va resultar reconfortant, com sempre. Però vaig voler acostar-me a la apartada i humil Font del Garroferet, on tantes vesprades d'excursions i de berenars vaig fer en la meua infància.
El desassossec, la humiliació, la vergonya, em van embargar l'ànim com és possible que estigui així aquesta meravellosa font? El veritable nimfeu alteà, la font més clàssica, per la seva configuració, de totes les fonts d'Altea.
Va ser contaminada per unes impresentables cases construïdes sobre ella, no sé si van resoldre en el seu moment el que havien de resoldre per la contaminació química, però si no ho han fet, pendent està la cosa. Però el que em va avergonyir com alteà és que segueixin per allà unes sospitoses canonades vistes que desemboquen en casetes on no s'acaba de saber si l'aigua que per allí corre i se sent, és la potable, la del reg, la de desaigües .... Quina poca atenció, per a un lloc tan bonic, és com si no mereixés una societat tenir llocs tan màgics, com si un mal diví obligués a mancillarlos amb tot tipus de violacions: químiques, visuals, auditives, amb el dubte ...
Esperem temps millors i que qui contamini, va contaminar, o segueix contaminat, page i repare el desacatament social, històric i paisatgístic. I que els governants es prenguin seriosament allò públic, més en un poble que viu de la seua pròpia imatge, ja que aqueixa és la seua indústria principal.

Uno e los lugares más emblemáticos de nuestra queridísima Altea la Vella es el paraje de Les Fonts, en el Barranc de les Cases, allí encontramos la Font Gran y la siempre olvidada Font del Garroferet, situada enfrente de la lujosa Font Gran. La visita que realice, como todos los años, a este lugar mágico, seco, como toda la sierra por la falta de lluvia, me resulto reconfortante, como siempre. Pero quise acercarme a la recoleta y humilde Font del Garroferet, donde tantas tardes excursiones y de meriendas realice en mi infancia.
El desasosiego, la humillación, la vergüenza, me embargaron el ánimo ¿cómo es posible que esté así esa maravillosa fuente? El verdadero ninfeo alteano, la fuente más clásica, por su configuración, de todas las fuentes de Altea.
Fue contaminada por unas impresentables casas construidas sobre ella, no se si resolvieron en su momento lo que debían de resolver por la contaminación química, pero si no lo han realizado, pendiente está la cosa. Pero lo que me avergonzó como alteano es que sigan por allí unas sospechosas tuberías vistas que desembocan en casetas donde no se acaba de saber si el agua que por allí corre y se oye, es la potable, la del riego, la de desagües…. ¡Qué poco cuidado, para un lugar tan hermoso, es como si no se mereciera una sociedad tener lugares tan mágicos, como si un mal divino obligara a mancillarlos con todo tipo de violaciones: químicas, visuales, auditivas, con la duda…
Esperemos tiempos mejores y que quien contamine, contaminó, o sigue contaminado, page y repare el desacato social, histórico y paisajístico. Y que los gobernantes se tomen en serio lo público, más en un pueblo que vive de su propia imagen, pues esa es su industria principal.

No hay comentarios:

Publicar un comentario