1 feb 2014

Personatges alteans del S XX:Margarita Löfgren / Miguel del Rey




Margarita Löfgren, alteana d'adopció, va néixer a Robertsfors , a la província sueca de Vástenbotten. Des de 1970 es va unir sentimentalment al pintor surrealista Fred Hessler i residir al principi en l'Olla, prop de l'Estació, i més tard en la seua entranyable casa del Castellet d ' Altea la Vella. Tots dos personatges, pintors autodidactes van portar vides complementàries que potenciaven l'art de cadascun d'ells , en el cas de Margarida, la seua experiència personal, rica i motivadora, la vida passada en part a l'Orient Mitjà , les experiències iranesas, la seua estada a Mallorca més tard, el seu peregrinar fins a Altea amb Fred, van marcar d'alguna manera un món oníric, mediterrani, que poc a poc va transformant-se en naturalista. Cal valorar tant les seues naturaleses mortes, els bodegons, les seues fruites, com la vida que presenta en uns paisatges on la minuciositat de la seva pinzellada es combinava amb un determinat gust que si bé de vegades ratllava el naïf, en altres moments tenia una intensitat particular. Cal destacar el preciosisme de les seues miniatures i pintures al vidre , els seus paisatges mediterranis, alteans per més senyes, que combinava en ocasions amb paisatges nòrdics de gran bellesa.


Margarita Löfgren, alteana de adopción, nació en Robertsfors, en la provincia sueca de Vástenbotten. Desde 1970 se unió sentimentalmente al pintor surrealista Fred Hessler y residieron en un principio en la Olla, cerca de la Estación, y más tarde en su entrañable casa del Castellet d’ Altea la Vella. Ambos personajes, pintores autodidactas llevaron vidas complementarias que potenciaban el arte de cada uno de ellos; en el caso de Margarita, su experiencia personal, la vida pasada en parte en Oriente Medio, sus experiencias iranesas, su estancia en Mallorca más tarde, y el peregrinar hasta Altea con Fred, marcaron de alguna manera un mundo onírico, mediterráneo, que poco a poco fue transformándose en naturalista. Hay que valorar tanto sus naturalezas muertas, sus bodegones, sus frutas, como la vida que presenta en unos paisajes donde la minuciosidad de su pincelada se combinaba con un determinado gusto que si bien en ocasiones rayaba lo naif, en otros momentos tenía una intensidad particular. Hay que destacar el preciosismo de sus miniaturas y sus pinturas al cristal, sus paisajes mediterráneos, alteanos por más señas, que combinaba en ocasiones con paisajes nórdicos de gran belleza

No hay comentarios:

Publicar un comentario